Magstoppare

Idag var det dags att gå till Syster och få magpiller... Väldigt skön känsla nu, det är som om magen har lagt sig och sova för första gången på över en vecka, den har varit tyst hela dagen. Nu när jag slutade jobbet vid fem vaknade dock magen upp och sa MAT. Så det blev tidig middag. Men den är fortfarande lugn, får se hur länge det håller i sig.
 
Gårdagens seminarium var kaotiskt på ett för mig härligt okontrollerat sätt men summa summarum en framgång - nu ska jag bara skriva rapporten... Jag har ju gjort liknande saker förut men inte min kära finska kollega så som ansvarig för organiseringen och att alla skulle följa schemat höll hon flera gånger på att implodera...
 
Och grönsaksförsäljaren har nu glömt att ta med rödbetor för andra dagen i rad så förhoppningsvis kommer han ihåg att ta med dem imorrn.... Måste ju göra sillsallad, ju.


Har varit lite sur idag på min kollega som jag delar kontor med för att han drar på ACn jättevarmt och stänger av luftrenaren. Två dåliga saker på en gång. Anledningen till att han stänger av luftrenaren är enligt honom för att han inte vill att den ska ta eld under natten... och refererade till någon kollega vars el element tagit eld - jag menade att han jämförde äpplen med päron... detta var i arla morgonstund innan jag fått dagens första kaffekopp så jag var trött och sur som bara den. I vilket fall som helst så bad jag vår brandman, som råkar vara från Sverige, tala om för min kollega att jag hade "rätt". Lite trist sätt, eller hur. Men vad gör man inte. Sen gick jag och beställde ett el/oljeelement från lagret... AC är ju så värdelöst då man svettas om huvudet och fryser om fötterna typ ju och förtorkar ännu mer av den redan torra luften. Jo, jag var nog en riktig surkärring där på morgonkvisten. Men sen har vi jobbat upp arbetsrelationen under dagen och nu innan dagens slut tyckte han att vi ska göra utbildningar ihop framöver - så slutet gott. OCH det börjar bli rejält med jobb att utföra- chockerande insikt faktiskt. Det kan eventuellt bli riktigt bra det här tror jag. Men det där är ju sånt som ändras från dag till dag, eller morgon till kväll till och med. Nu strax är det farvälparty för vår enhetschef som jag knappt träffat men varför missa en festligt tillfälle. Som sagt, ska ta sällis med min kontorskollega.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback