Avsatt som trummis!?

Den ordinarie trummisen var med på repet idag och jag fann mig plötsligt satt på bänken, så att säga. Jag sa t.o.m att den här låten spelar jag och an ba, nä, nu spelar jag... OK, jag kände att nu blev jag sur för EN låt kan han väl låta mig spela men nej. DOCK gick det katastrofalt dåligt på repet pga att han spelade fullt ställ hela tiden och ingen annan hörde sig själv... HA ha, jag kunde inte låta bli att sitta och le... MEN han var tvungen att åka ganska tidigt och då skyndade bandet att säga att nu kör vi den där låten igen och att jag bara MÅSTE spela trummor på den. Å, det var väldigt trevligt att höra. Så vi körde den och den satt som en smäck förståss - The River, som ju måste spelas väldigt dynamiskt ju.

Sen övade jag och Fredrik julsånger och jag tycker ju det är så kul att sjunga med Sissel Kyrkjebö röst. Haha, men det låter nog rätt bra när vi sjunger stämmor. Sen imponerade vi oss själva med att sätta den sköna låten Cruisin (vet inte originalet men den är från filmen Duets och det är Huwey Lewis och Gwyneth Paltrow som sjunger den) på första försöket. Ja, nästan iallfall.

Det har regnat hela dagen och det har inte vart dagsljus på hela dagen känns det som... Vid middagstid kom det snöblandat regn - det har varit ruggigt kyligt hela dagen... Och nej, grönsakshandlaren hade inte med sig rödbetor idag heller - det regnade ju så förfärligt på morgonen... Förhoppningsvis har han med sig det imorgon, för imorrkväll ska ju sillsalladen tillagas...

Imorrn ska jag på konflikthanteringsutbildning, den är bara på 1,5 dag så kursen är klar redan vid tolv på fredag- ska bli kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback