Idag har jag jobbat på riktigt...

I eftermiddags inträffade ögonblicket då jag för första gången kände att nu jobbar jag och använder exakt alla mina kunskaper. Jag satt i möte med en massa viktiga personer omkring mig och alla lyssnade noga på allt jag sa - fränt och läskigt på samma gång. OCH jag var tvungen att jobba över 1,5 timme idag... Det betyder att jag har fått betydligt mer att göra och det känns svinbra.

MEN det som överskuggar hela veckan är ju torsdagens uppträdande med vårt band! Alla är inbjudna, dvs 200 pers! Vi har ju en bandgeneral som bestämt att vi ska öppna hela framförandet med 'Summertime' vilket är mig på sång och min kollega på sax, väldigt avskalat och bygger helt på att min röst är avslappnad och spänstig... precis motsatt vad den kommer vara på torsdag... Skräckblandad förtjusning minst sagt.

Kylan är här och ingen riktig värme någonstans... Idag var första dagen då jag använde strumpbyxor under brallorna och det var himla effektivt mot kylan men efter en och en halv timme inne i ett svinkallt rum blir det nog förkylning igen ändå. Jag drömmer nu om en tjock, lång fleecetröja som går ner nästan till knänan typ - det vore skönt. Sen en täckväst vore skönt det med... och varma tofflor...och varm pyjamas etc... värme...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback