Genus, genus & lite mer genus

Ska på tisdag hålla i en avancerad (som den heter i kursbeskrivningen) utbildning i mänskliga rättigheter och genus. KOm ju tillbaks igår och har fått informationen att utbildningspaketet är klart och godkänt, typ bara att köra... Ja, förutom att det inte finns med något genus i utbildningen upptäckte jag imorse... Hoppsan! Så jag har idag försökt få ihop ett stort sjok genus material som redan finns översatt på Dari... lättare sagt än gjort.

Idag har jag fått paket från Frank -hurra! Fick julbelysning och godis samt det senaste numret av Filter, fina grejjer. Dessutom fick jag lite Tyska julkakor som jag ska bjuda mina kollegor på imorgon! En rumänsk polis kom in och utbrast att rummet fullkomligt andades JUL pga alla godsaker (de tyska kakorna).

I övrigt har det vilat en typisk svensk stämning över dagen, då solen har varit skymd av tjocka gråa moln och inget riktigt dagsljus har nått igenom. Härligt. Nu ska jag tvätta håret, ett företag i sig. Sen blir det julmys och kanske sista delen av Danielle Steel boken - otroligt ströttsamt förutsägbar berättelse så jag vill få avsluta eländet. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback